Help
Home Help
Gebruik van de help
Het menu aan de linkerkant is dezelfde als dat van Easy For You.
Het volstaat het menu te raadplegen om de desbetreffende help te verkrijgen.
Starten - Snelle manier van het ingeven in een document.
Help Knoppen formulier documenten
(1) Zoekveld
Opzoeken van een klant of een leverancier.
Geef de eerste letters van het gezochte woord op in het zoekveld gevolgd door een *. Druk daarna op ENTER of op de zoekknop (2).
(2) Opzoeking
Laat een menu verschijnen met de klanten of de leveranciers, naargelang de knoppen "Verkoop" of "Aankoop"
Geef de eerste letters van het gezochte woord op in het zoekveld gevolgd door een *. Druk daarna op ENTER of op de zoekknop (2).
(3) Bewerken
Selecteer een document door op het desbetreffende nummer te klikken
Druk op de knop bewerken (3) of op de functietoets F3,
De achtergrond van het document veranderd van kleur en is gereed om de aanpassingen te ontvangen.
Shortcut: klik onmiddellijk in het te bewerken veld, typ vervolgens de tekst of cijfers in gevolgd door ENTER.
(4) Software updaten
Klik op de toets met de diskette (4) om uw aangepast document te bewaren.
PS: Easy For You voert een automatische bewaring van uw documenten om de 90 seconden uit (in te stellen in het menu Tools -> Parameters)
(5) Nieuwe toevoegen
Voeg een
document
of een
regel
toe als het document in de "bewerken" mode staat.
(6) Verwijderen
Wis een
document
of een
regel
als het document in de "bewerken" mode staat.
(7) Hernieuw
Opnieuw opladen van de documenten (netwerk).
(8) Afdrukken
Druk één of meerdere geselectioneerde documenten af.
(9) Aantal
Aantal documenten afdrukken.
(10) E-mail
Genereert het geselecteerde document in HTML formaat en bewaart het tijdelijk in het geheugen (clipboard).
Zodra MS Outlook Express is opgestart, maakt het een nieuwe mail aan en voegt er de HTML opmaak automatisch in.
(1) Verkoop
Enkel de pagina's tonen die verband houden met Verkoop of Stock uitvoeren (Output)
(2) Aankoop
Enkel de pagina's tonen die verband houden met Aankoop of Stock invoeren (Input - Inventaris)
(3) Open
Alle geopende documenten tonen
Bijvoorbeeld alle bestellingen die nog niet gefactureerd zijn
(4) Gesloten
Alle gesloten documenten tonen.
Bijvoorbeeld de uitgeprinte facturen of de bestellingen die in een factuur zijn ingebracht
(5) Onbetaald
Toont de documenten waarvan de betalingswijze nog niet is bepaald.
(6) Aantal zichtbare documenten na opzoeking
De instelling van de wijzer dient om een gekozen aantal documenten te tonen.
PS: Hoe lager het aantal, hoe recenter de documenten zijn en hoe vlugger de opzoekingen.
Help knoppen Formulier (Klanten, producten…)
(1) Zoekveld
Typ de referentie van het product in voor het vinden van het record of typ een nieuwe referentie in voor het creëren van een nieuwe fiche.
Geef de eerste letters van het gezochte woord op in het zoekveld gevolgd door een *. Druk daarna op ENTER of op de zoekknop (2).
(2) Opzoeking
Geef de eerste letters van het gezochte woord op in het zoekveld gevolgd door een *. Druk daarna op ENTER of op de zoekknop (2).
(3) Updaten naar
Bewaar de nieuwe aanpassingen aan het record.
(4) Annuleer
Annuleer de nieuwe aanpassingen van het bewaarde record.
(5) Bewerken
Pas de nieuw bewaarde record aan.
(6) Nieuwe toevoegen
Voeg een nieuw record toe.
(7) Verwijderen
Wis de laatst ingebrachte gegevens in het record.
(8) Hernieuw
Vernieuw de gegevens van de documenten als men werkt in een netwerk.
(9) Eerste record
Ga naar het eerste record
(10) Vorig record
Ga naar het vorig record, rekening houdend met de alfabetische orde van de referenties.
(11) Volgende record
Ga naar het volgend record, rekening houdend met de alfabetische orde van de referenties.
(12) Laatste record
Gaat naar de laatste record
(13) Afdrukken
Print een beeld van het actieve record.
(14) E-mail
Zend de gegevens van het actieve record naar een nieuwe mail
(15) Start
Om terug te keren naar documentbeheer.